smartMED – MUDr. Jana Klečková, praktický lékař Praha 3 MUDr. Jana KLEČKOVÁ, praktický lékař

Často kladné dotazy (FAQ)

Zde jsme pro Vás připravili odpovědi na nejčastěji kladené otázky (tzv. FAQ) týkající se naší ordinace, poskytovaných služeb i obecných dotazů z praxe všeobecného praktického lékaře. Otázky a odpovědi průběžně doplňujeme a aktualizujeme. Pokud jste na této stránce ani na našem webu odpověď na Váš dotaz nenalezli, neváhejte nás kontaktovat.

Přijímáte nové pacienty?

Ne, ordinace praktického lékaře smartMED v současné době z kapacitních důvodů nové klienty nepřijímá. Kvalita a úroveň poskytované péče je pro nás prioritou.

Jak se k Vám mohu zaregistrovat?

V současné době již nové klienty z kapacitních důvodů nepřijímáme. Registrace bohužel není možná. Děkujeme za pochopení.

Jak se mohu objednat k lékaři?

Stávající klienti se mohou objednat k lékaři osobně, telefonicky a nebo online. smartMED nabízí i objednání na Vámi vybraný termín, který Vám vyhovuje. Část ordinační doby je vyhrazena pouze pro objednané pacienty.

Mohu přijít k lékaři bez objednání?

Ano. Pro registrované klienty s akutními zdravotními problémy je vyhrazena větší část ordinační doby, do které se nelze objednat a pacienti (pokud neurčí lékař jinak) přicházejí na řadu v pořadí dle jejich příchodu.

Nicméně, pokud akutní problém nemáte, doporučujeme Vám se k lékaři objednat. Nebudete čekat a nebudete ve zbytečném kontaktu s ostatními nemocnými. Můžete tak učinit telefonicky, emailem nebo online.

Jak dlouho u Vás budu čekat?

Naši prioritou je, abyste u nás pokud možno nečekali. Snažíme se pečlivě plánovat objednací kalendář, klientům vycházet maximálně vstříc a objednací časy dodržovat bez prodlení. Pokud se objednáte a přijdete ve smluvený čas, potom počítejte s čekáním maximálně v řádu několika málo minut.

Je vaše zdravotní péče hrazena z pojištění? Budu u Vás něco platit?

Ano, poskytované péče je plně hrazena ze zdravotního pojištění dle zákona. Vybrané výkony a služby nad rámec péče hrazené ze zdravotního pojištění poskytujeme za přímou platbu v hotovosti – viz ceník.

S jakými smlouvními pojišťovnami máte uzavřeny smlouvu?

Máme uzavřeny smlouvy se těmito veřejnými zdravotními pojišťovnami: VZP, VOZP, OZP a ZP MVČR. Více informací najdete na stránce Smluvní pojišťovny.

 

Změnil jsem zdravotní pojišťovnu, je třeba Vám to nějak oznámit?

Určitě ano. Změnu Vaší zdravotní pojišťovny, stejně jako veškeré změny Vašich osobních a kontaktních údajů (bydliště, email, telefon), je nutné neprodleně ohlásit Vašemu ošetřujícímu lékaři. V případě změny zdravotní pojišťovny je třeba navíc vyplnit nový registrační list. V tomto případě kontaktujte sestřičku a sjednejte si termín osobní návštěvy ordinace.

Provádíte předoperační vyšetření?

Předoperační vyšetření je běžnou součástí poskytované péče naší ordinace. Pokud se chystáte na operaci, dostavte se se žádostí o předoperační vyšetření do ordinace, kde spolu s lékařem naplánujete jednotlivá dílčí vyšetření, která budete v závislosti na Vašem zdravotním stavu a povaze výkonu potřebovat. Návštěvu lékaře zbytečně neodkládejte, některá speciální laboratorní a jiná vyšetření mohou trvat i několik dní. Objednat se můžete i online.

Jak probíhá vstupní prohlídka?

Při první návštěvě svého praktického lékaře absolvujete vstupní lékařskou prohlídku. Co je jejím účelem, jak probíhá a co si máte s sebou na prohlídku přinést, najdete na stránce Vstupní prohlídka.

Co obnáší test na skryté krvácení do stolice?

Test okultního (skrytého) krvácení do stolice, označovaný také jako TOKS nebo FOB je vyhledávácí test, jehož smyslem je odhalení nádorového onemocnění tlustého střeva v jeho počátečním stadiu, kdy člověk zpravidla nemívá ještě žádné subjektivní potíže. Test se provádí ze vzorku stolice, kterou dle instrukcí lékaře odeberete sami v klidu a soukromí Vašeho domova. Vyhodnocení testu provádí lékař v ordinaci.

Test často odhalí i tzv. přednádorové stavy, tudíž se rakovina nemusí vůbec rozvinout. Česká republika patří již mnoho let k zemím s nejvyšším výskytem rakoviny tlustého střeva. Léčba pokročilého onemocnění bývá jen málo úspěšná a přináší řadu omezení. Na rozdíl od toho léčba předrakovinných stavů a počátečních stadií je téměř stoprocentně úspěšná a představuje pro pacienta minimální zátěž.

V současné době máme v ordinaci nejmodernější generaci testů, které vynikají svojí jednoduchostí a spolehlivostí. Proto neváhejte a včas se na test objednejte! Klientům ve věku 50-55let test hradí zdravotní pojišťovna 1x ročně, dále pak každé dva roky.

Všude na mě útočí reklamy na očkování proti klíšťatům. Doporučujete toto očkování?

Pro rizikové skupiny je toto očkování zcela jistě prospěšné. Vždy je potřeba zvážit všechna pro a proti a očkování vhodně načasovat. Informujte se osobně u lékaře na Vaši konkrétní situaci.

Mám firmu a zaměstnávám zaměstnance, mohu u Vás sjednat povinnou závodní péči?

Ano. Každý zaměstnavatel je ze zákona povinen svým zaměstnancům smluvně zajistit pracovnělékařské služby (tzv. závodní péči). smartMED tyto pracovně lékařskou péči dlouhodobě poskytuje a to jak pro velké společnosti tak i menší firmy. Zde najdete podrobnější informace o programech pracovnělékařské péče s možností online poptávky.

Co je to „výpis ze zdravotní dokumentace“ a kde jej získám?

Výpis ze zdravotní dokumentace slouží k předání důležitých informací o Vašem zdravotním stavu k návaznosti další péče. Jedná se o administrativní úkon, kdy lékař ze svých záznamů zpracuje přehlednou zprávu o Vašem zdravotním stavu, prodělaných chorobách, užívané léčbě, alergiích apod.

Většinou vystavujeme výpisy pro lékaře poskytujícího pracovnělékařské služby pro zaměstnavatele. Výpis ze zdravotní dokumentace lze ale vystavit za jakýmkoliv účelem, pokud o to požádáte. Jedná se o službu nehrazenou ze zdravotního pojištění. Standardní doba vyhotovení je do pěti pracovních dnů od evidování žádosti. Požádat o výpis lze osobně v ordinaci, emailem či telefonicky – viz Kontakty.

Současný lékař mě posílá na vyšetření ke specialistovi na druhý konec Prahy. Spolupracujete se specialisty v místě mého bydliště (Praha 3)?

Samozřejmě. Je-li indikováno vyšetření či další péče u specialisty, doporučíme Vám vždy specialistu, který nejlépe vyhovuje Vaším potřebám. Primárně můžete využit návaznou péči specialistů u nás v budově naší polikliniky. Vybraná vyšetření (jako např. EKG, CRP test, INR test nebo FOB test) provádíme přímo u nás v ordinaci.

Chci od lékaře potvrzeni pro řidičský průkaz, co k vyšetření potřebuji?

Objednejte si prohlídku (nejlépe telefonicky) a sestra Vám sdělí, co bude konkrétně ve Vašem případě nutné vyšetřit. Obsah vyšetření se liší podle věku a přítomnosti chronických onemocnění. V určitých případech je k ověření řidičské způsobilosti nutné ještě vyjádření specialisty (např. u epilepsie, psychiatrických onemocnění, komplikovaného diabetu, přítomnosti kardiostimulátoru apod.)

Prvni dotaz do poradny?

odpoved

druhý dotaz v poradně ?

odpověd na druhý dotaz v poradně

treti dotaz v poradne

odpoved na nej