





Zde jsme pro Vás připravili odpovědi na nejčastěji kladené otázky (tzv. FAQ) týkající se naší ordinace, poskytovaných služeb i obecných dotazů z praxe všeobecného praktického lékaře. Otázky a odpovědi průběžně doplňujeme a aktualizujeme. Pokud jste na této stránce ani na našem webu odpověď na Váš dotaz nenalezli, neváhejte nás kontaktovat.
Ne, ordinace praktického lékaře smartMED v současné době z kapacitních důvodů nové pacienty nepřijímá. Kvalita a úroveň poskytované péče je pro nás prioritou.
V současné době již nové pacienty z kapacitních důvodů nepřijímáme. Registrace bohužel není možná. Děkujeme za pochopení.
Stávající pacienti se mohou objednat k lékaři osobně, telefonicky a nebo online. smartMED nabízí i objednání na Vámi vybraný termín, který Vám vyhovuje. Část ordinační doby je vyhrazena pouze pro objednané pacienty.
Je třeba před návštěvou lékaře přijmout nějaká režimová opatření (nejíst, nepít atp.)? Co si mám přinést k vyšetření s sebou? Vždy záleží na účelu vaší návštěvy lékaře. Abychom předešli některým obavám, nedorozuměním a průběh vaší návštěvy u lékaře proběhl hladce, připravili jsme pro vás následující souhrn informací, se kterými vám doporučujeme se před návštěvou seznámit. V případě nejasností neváhejte kontaktovat naši sestřičku.
Ano. Pro registrované pacienty s akutními zdravotními problémy je vyhrazena větší část ordinační doby, do které se nelze objednat a pacienti (pokud neurčí lékař jinak) přicházejí na řadu v pořadí dle jejich příchodu.
Nicméně, pokud akutní problém nemáte, doporučujeme Vám se k lékaři objednat. Nebudete čekat a nebudete ve zbytečném kontaktu s ostatními nemocnými. Můžete tak učinit telefonicky, emailem nebo online.
Naši prioritou je, abyste u nás pokud možno nečekali. Snažíme se pečlivě plánovat objednací kalendář, pacientům vycházet maximálně vstříc a objednací časy dodržovat bez prodlení. Pokud se objednáte a přijdete ve smluvený čas, potom počítejte s čekáním maximálně v řádu několika málo minut.
Ano, poskytované péče je plně hrazena ze zdravotního pojištění dle zákona. Vybrané výkony a služby nad rámec péče hrazené ze zdravotního pojištění poskytujeme za přímou platbu v hotovosti – viz ceník.
Máme uzavřeny smlouvy se těmito veřejnými zdravotními pojišťovnami: VZP, VOZP, OZP a ZP MVČR. Více informací najdete na stránce Smluvní pojišťovny.
Určitě ano. Změnu Vaší zdravotní pojišťovny, stejně jako veškeré změny Vašich osobních a kontaktních údajů (bydliště, email, telefon), je nutné neprodleně ohlásit Vašemu ošetřujícímu lékaři. V případě změny zdravotní pojišťovny je třeba navíc vyplnit nový registrační list. V tomto případě kontaktujte sestřičku a sjednejte si termín osobní návštěvy ordinace.
Předoperační vyšetření je běžnou součástí poskytované péče naší ordinace. Pokud se chystáte na operaci, dostavte se se žádostí o předoperační vyšetření do ordinace, kde spolu s lékařem naplánujete jednotlivá dílčí vyšetření, která budete v závislosti na Vašem zdravotním stavu a povaze výkonu potřebovat. Návštěvu lékaře zbytečně neodkládejte, některá speciální laboratorní a jiná vyšetření mohou trvat i několik dní. Objednat se můžete i online.
Při první návštěvě svého praktického lékaře absolvujete vstupní lékařskou prohlídku. Co je jejím účelem, jak probíhá a co si máte s sebou na prohlídku přinést, najdete na stránce Vstupní prohlídka.
Test okultního (skrytého) krvácení do stolice, označovaný také jako TOKS nebo FOB je vyhledávácí test, jehož smyslem je odhalení nádorového onemocnění tlustého střeva v jeho počátečním stadiu, kdy člověk zpravidla nemívá ještě žádné subjektivní potíže. Test se provádí ze vzorku stolice, kterou dle instrukcí lékaře odeberete sami v klidu a soukromí Vašeho domova. Vyhodnocení testu provádí lékař v ordinaci.
Test často odhalí i tzv. přednádorové stavy, tudíž se rakovina nemusí vůbec rozvinout. Česká republika patří již mnoho let k zemím s nejvyšším výskytem rakoviny tlustého střeva. Léčba pokročilého onemocnění bývá jen málo úspěšná a přináší řadu omezení. Na rozdíl od toho léčba předrakovinných stavů a počátečních stadií je téměř stoprocentně úspěšná a představuje pro pacienta minimální zátěž.
V současné době máme v ordinaci nejmodernější generaci testů, které vynikají svojí jednoduchostí a spolehlivostí. Proto neváhejte a včas se na test objednejte! Pacientům ve věku 50-55let test hradí zdravotní pojišťovna 1x ročně, dále pak každé dva roky.
Pro rizikové skupiny je toto očkování zcela jistě prospěšné. Vždy je potřeba zvážit všechna pro a proti a očkování vhodně načasovat. Informujte se osobně u lékaře na Vaši konkrétní situaci.
Ano. Každý zaměstnavatel je ze zákona povinen svým zaměstnancům smluvně zajistit pracovnělékařské služby (tzv. závodní péči). smartMED tyto pracovně lékařskou péči dlouhodobě poskytuje a to jak pro velké společnosti tak i menší firmy. Zde najdete podrobnější informace o programech pracovnělékařské péče s možností online poptávky.
Výpis ze zdravotní dokumentace slouží k předání důležitých informací o Vašem zdravotním stavu k návaznosti další péče. Jedná se o administrativní úkon, kdy lékař ze svých záznamů zpracuje přehlednou zprávu o Vašem zdravotním stavu, prodělaných chorobách, užívané léčbě, alergiích apod.
Většinou vystavujeme výpisy pro lékaře poskytujícího pracovnělékařské služby pro zaměstnavatele. Výpis ze zdravotní dokumentace lze ale vystavit za jakýmkoliv účelem, pokud o to požádáte. Jedná se o službu nehrazenou ze zdravotního pojištění. Standardní doba vyhotovení je do pěti pracovních dnů od evidování žádosti. Požádat o výpis lze osobně v ordinaci, emailem či telefonicky – viz Kontakty.
Samozřejmě. Je-li indikováno vyšetření či další péče u specialisty, doporučíme Vám vždy specialistu, který nejlépe vyhovuje Vaším potřebám. Primárně můžete využit návaznou péči specialistů u nás v budově naší polikliniky. Vybraná vyšetření (jako např. EKG, CRP test, INR test nebo FOB test) provádíme přímo u nás v ordinaci.
Objednejte si prohlídku (nejlépe telefonicky) a sestra Vám sdělí, co bude konkrétně ve Vašem případě nutné vyšetřit. Obsah vyšetření se liší podle věku a přítomnosti chronických onemocnění. V určitých případech je k ověření řidičské způsobilosti nutné ještě vyjádření specialisty (např. u epilepsie, psychiatrických onemocnění, komplikovaného diabetu, přítomnosti kardiostimulátoru apod.)
Chcete se stát našim pacientem? Pro informace o aktuálních volných kapacitách pro registraci nových pacientů nás kontaktujte.
PONDĚLÍ | 12:30 – 15:00 |
---|---|
ÚTERÝ | 7:30 – 10:00 |
STŘEDA | 12:30 – 15:00 |
ČTVRTEK | 7:30 – 10:00 |
PÁTEK | 7:30 – 10:00 |
pouze pro objednané: | |
PO, ST: 15:00 – 18:30; ÚT, ČT, PÁ: 10:00 – 13:30 |
Abychom Vám zajistili minimální čekací doby a dostatek prostoru pro kvalitní péči, prosíme Vás o respektování rozdělení ordinační doby dle jejího účelu.
telefon: 773 130 800
email: ordinace@smartmed.cz